لطفا امتیاز دهید

سوالاتی که در این مقاله به آن پاسخ داده شده است :
چه زبان برنامه نویسی‌ای برای پروژه‌ی من مناسب است ؟
بهترین زبان برنامه نویسی کدام است ؟
برای فرایند …………… ، چه زبانی مناسبتر است ؟

انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب

انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب

لازمه انتخاب ابزار مناسب در هر کاری ، داشتن اطلاعات فنی از نوع کارکرد ، زمان و مکان استفاده ، شرایط استفاده و همچنین استفاده کننده از آن کار است . به زبان ساده تر شما باید ابتدا شناخت کافی از کسب و کار داشته باشید و سپس ابزار مناسب آن را انتخاب کنید .

اگر بخواهیم جمله ی بالا را در دنیای قابل لمس‌تر یعنی دنیای واقعی با مثال ذکر کنیم ، مانند سفر کردن با هواپیما ، ماشین و یا دوچرخه است که در این مثال شما بسته به مسافت ، محدودیت زمانی ، شرایط محیطی و بسیاری دیگر از عوامل که در انتخاب شما موثر است ، ابزار مناسب آنرا انتخاب میکنید و قطعا برای یک سفر تفریحی از یک کشور به کشور دیگر از تراکتور استفاده نمیکنید !!!

با تعاریف بالا متوجه شدیم که بهینه بودن ابزاری که استفاده میکنیم بسیار مهم است اما این حالت در انتخاب یک زبان برنامه نویسی برای وب سایت چقدر تاثیر گذار است ؟ آیا این مورد می‌تواند در دنیای برنامه نویسی هم مصداق واقعی داشته باشد ؟
در یک کلام میتوان گفت : بله !

زبان برنامه نویسی و انوع آنها :

زبانهای برنامه نویس هم مانند زبان انسان که برای ارتباط بین ما مورد استفاده قرار میگیرد ، یک زبان برای ارتباط با سیستم عامل هستند تا فرامین ما را به زبان قابل فهم برای کامپیوتر تبدیل کنند و در نهایت یک رویداد یا فرمان را اجرا کنند .
زبانهای برنامه نویسی بسیار زیادی وجود دارد که به چند نمونه از بهترین و محبوبترین گزینه های آن اشاره خواهید کرد ( ترتیب انتخاب بر اساس معیار خاصی در نظر گرفته نشده است ) .

 

۱ – زبان برنامه نویسی PHP

طراحی سایت با PHP و لاراول

طراحی سایت با PHP و لاراول

یکی از رایجترین زبانهای برنامه نویسی برای طراحی وب سایت در دنیاست که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است که با استفاده از آن ، سیستم های مدیریت محتوای محبوبی همچون وردپرس ،‌جوملا ، دروپال و … را پیاده سازی کردند و همچنین فریم ورک‌های ( چهارچوب نرم افزاری ) برزگ و قدرتمندی مانند فریم ورک لاراول ، CakePHP ‍و بسیار دیگر از این ابزارها را در خود جای داده است .
هم اکنون وب سایت های زیادی مانند دیجی کالا طراحی وب سایت با لاراول را ترجیح داده اند !
معمولا برای طراحی سایت با PHP از فریم ورکهای آن استفاده میکنند که سرعت اجرای کار و همچنین مشکلات امنیتی را به پایینترین حد ممکن برسانند .
یکی از کم هزینه ترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی وب سایت است که توسعه دهنده های زیادی دارد و به همین واسطه ، یکی از بهترین ابزارها برای طراحی سایت به شمار می‌رود .

 

۲ – پلتفرم Node Js

طراحی سایت با Node js

طراحی سایت با Node js

چرا برای Node Js از کلمه پلتفرم استفاده میشود ؟  خب این سوال پاسخی بسیار طولانی دارد ولی همین بس که در انتهای نام آن کلمه‌ی JS ( مخفف نام زبان جاوا اسکریپت ) آورده شده است و نشان دهنده این است که این ابزار یک پلتفرم بر بستر زبان قدرتمند Java Script است که از سرعت بسیار بالایی در اجرا برخوردار است و به دلیل ساختار قدرتمند آن که بر پایه موتور V8 مرورگر Google Chrome پیاده سازی شده ، آن را به یک ابزار همه فن حریف تبدیل کرده است . عموما از Node Js برای فرایند هایی که نیاز به انجام کارهای Real Time ( در لحظه ) دارند ( مانند نرم افزار های چت آنلاین ) مورد استفاده قرار میگیرد اما این بدان معنا نیست که در کارهای دیگر مورد استفاده قرار نگیرد بلکه به منزله انتخاب ابزار مناسب برای این کار است .
به دلیلی که در بالا ذکر شد ، برای طراحی سایت با Node js پیش نیاز جاوا اسکریپت نیاز است و برنامه نویس باید به زبان جاوا اسکریپت آشنایی نسبی داشته باشد اما این آشنایی به معنای تسلط نیست و صرفا مفاهیم اولیه و دانستن متدهای پرکاربرد آن برای شروع کار کفایت می‌کند .

 

۳ – زبان برنامه نویسی Python

طراحی سایت با پایتون

طراحی سایت با پایتون

شاید اگر در دنیای زبان های برنامه نویسی چرخی بزنید و لیستی از پرکاربردترین زبانهای برنامه نویسی را بدست آورید ، زبان پایتون را بتوانید در ابتدای لیست مشاهده کنید زیرا این زبان برنامه نویسی قدرتمند در زمینه های مختلف حرفی برای گفتن دارد ، از نجوم و ستاره شناسی گرفته تا طراحی وب سایت و هوش مصنوعی !
زبان برنامه نویسی پایتون را تقریبا میتوان در همه ی زمینه ها مورد استفاده قرار داد ،‌مانند طراحی وب سایت که با یکی از بهترین فریم ورکهای این زبان یعنی جنگو ( Django ) پیاده سازی می‌کنند و یا نیاز حال و آینده دنیا یعنی هوش مصنوعی را نیز ممکن ساخته است !
آمارهای جهانی نشان از آن دارد که پایتون یکی از محبوبترین زبان های برنامه نویسی جهان بوده و همه روزه به محبوبیت آن افزوده می‌شود .

 

۴ – زبان برنامه نویسی Java

زبان برنامه نویسی جاوا

زبان برنامه نویسی جاوا

خیلی از افراد که به نام این زبان می‌رسند ، آنرا با جاوا اسکریپت اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو اختلافی بسیار زیاد با هم دارند و به هیچ وجه قابل مقایسه از نظر کارایی نیستند هرچند اشتراکاتی با هم دارند .
شاید با شنیدن زبان جاوا به یاد گوشی های نسل قبل بیافتید که بازی ها و نرم افزارهایی با استفاده از این زبان را ممکن میساختند . زبان برنامه نویسی جاوا هم یکی از پرکاربردترین زبان های دنیاست ولی قالبا از این زبان برای ساخت اپلیکیشن های تلفن هم راه ( مخصوصا اندروید ) مورد استفاده قرار می‌دهند که از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار است و این موضوع بر محبوبیت این زبان افزوده است .

 

نتیجه گیری‌ :

قطعا زبانهای بیشتری در دنیای کامپیوتر وجود دارد که در این لیست قرار داده نشده ولی سعی ما بر این بود که شما را با چند مورد از بهترین ها آشنا کنیم که در سیستم عامل های مختلف و کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرند و شما به فراخور نیاز خود ، یکی از این ابزارها را مورد استفاده قرار خواهید داد و در واقع در این مقاله این این سوال « آیا زبان برنامه نویسی ……. خوبه یا نه ؟ » پاسخ داده باشیم !

بهترین زبانهای برنامه نویسی دنیا

بهترین زبانهای برنامه نویسی دنیا

اگر تجربه ای از یک زبان دارید و جای آنرا در این مقاله خالی میبینید ،‌آنرا با ما در میان بگذارید و تجربیاتتان را با و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید .

 

مطالب مرتبط

در حال حاضر بسیاری از کارها در بستر اینترنت قابل انجام است به همین دلیل وب سایت های بسیاری در زمینه های کاری مختلف راه اندازی شده اند. وردپرس به عنوان یکی از قدیمی ترین […]

ایران به عنوان اولین کشور در زمینه استفاده از جراحی زیبایی شناخته می شود، همین امر سبب شده است تا بسیاری از پزشکان تلاش نمایند با تا دریافت تخصص در زمینه های مختلف جراحی زیبایی

طراحی وب سایت چیست ؟ طراحی فرآیند جمع آوری ایده ها، شناخت و اجرای آنها و رعایت اصول خاص برای رسیدن به یک هدف خاص است. طراحی وب یدر واقع یک روند مشابه ایجاد کردن […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036