لطفا امتیاز دهید

سوالی که در وهله ­ی اول در ذهن کاربران شکل می گیرد این است که الکسا چیست؟ و چرا بهبود رتبه الکسای سایت ضروری است؟ الکسا محصولی از آمازون است که رتبه بندی وب­سایت ها را براساس عملکردشان انجام می دهد. الکسا تعداد روزانه بازدید­کنندگان یک وب سایت ، نمایش سایت در نتایج جستجو و میزان محبوبیت آن را بررسی می نماید.

روش های بهبود رتبه الکسای سایت

در حقیقت:

ترافیک بیشتر = افزایش رتبه الکسا

قسمت مهم رتبه بندی الکسا این است که الکسا ارزش بیشتری به ترافیک­هایی که از یک سایت می گذرد، می دهد. این بدین معنی است که بازدیدکنندگانی که نوار ابزار الکسا را روی مرورگر خود نصب کرده اند و از سایت شما بازدید می نمایند، رتبه الکسای شما را بهبود خواهند بخشید و بهبود رتبه الکسا بعد از پیج رنک گوگل دارای اهمیت زیادی برای مدیران وب سایت ها است. زیرا بهبود رتبه الکسا نشان دهنده­ ی پر بازدید بودن و مقبول بودن یک وب سایت است.

بهبود رتبه الکسای سایت

بهبود رتبه الکسای سایت

۱۰ نکته مهم برای بهبود رتبه­ ی الکسای سایت

  1. نوشتن محتوای با کیفیت

همان طور که می دانید محتوا بخش اصلی در هر وب­سایتی است. اگر از محتوای با کیفیت و غیر تکراری مطابق با اصول سئو برای وب­سایتتان استفاده کنید، قطعا رتبه الکسای شما بهبود خواهد یافت.

محتوای یونیک = بهبود رتبه موتورهای جستجو = بهبود رتبه الکسا

در حقیقت موتورهای جستجو به وب سایت هایی که محتوای یونیک و غیر تکراری منتشر می­کنند بسیار علاقه دارد. اگر محتوای وب سایتتان یونیک و منحصر به فرد باشد، رتبه صفحات سایتتان در موتورهای جستجو بهبود می یابد و اگر رتبه موتورهای جستجوی بهتر شود رتبه الکسای وب سایتتان نیز افزایش خواهد یافت. ( البته بهتر است بگوییم کاهش؛ زیرا کاهش رنک الکسا نشانه­ی بهبود و افزایش ترافیک سایت است)

  1. نصب نوار ابزار الکسا

این بهترین راه برای بهبود رتبه­ ی الکسا است زیرا همه بازدیدکنندگان وب سایت شما، در رتبه­ تان تاثیر خواهند گذاشت. این شامل پاپ بلاکر­ها، ورودی موتورهای جستجو، یک لینک به amazon.com و اطلاعاتی در مورد رتبه های الکسای متداول  است.

بهبود رتبه الکسای سایت

بهبود رتبه الکسای سایت

  1. از ویجت رتبه الکسا استفاده کنید

یکی از ضروری ترین ابزار­ها برای وب سایت یا وبلاگ شما ویجت است. اگر از ویجت استفاده کنید، رتبه الکسای شما باسرعت خوبی بهبود خواهد یافت. هر کلیک در ویجت شمارش خواهد شد و در رتبه بندی اثر خواهد گذاشت.

بهبود رتبه الکسای سایت

  1. انتشار محتوا و پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و پر بازدید

بخش مهم و مفید این است که مقاله های باکیفیت منتشر کنید و به طور منظم این کار را انجام دهید همچنین باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان که سرچ بالایی دارند را پیدا کنید تا ترافیک بیشتری را از طریق موتورهای جستجو دریافت کنید و رتبه الکسای خود را نیز بهبود ببخشید.

  1. شبکه های اجتماعی

در واقع شبکه های اجتماعی تعداد بیشتری بازدیدکننده برای وب­سایتتان به ارمغان می آورند و با افزایش تعداد بازدیدکننده ها، قطعا رتبه الکسای شما نیز بهبود خواهد بافت. انواع مختلفی از شبکه های اجتماعی وجود دارند که اگر وقت دارید باید حتما به سراغشان بروید.

  1. معرفی وب­سایت یا وبلاگ به موتورهای جستجو

وب سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو و دیگر وب سایت های مرجع معرفی کنید. دراین صورت وب سایت شما ورودی و ترافیک بیشتری جذب خواهد کرد.

بهبود رتبه الکسای سایت

بهبود رتبه الکسای سایت

  1. وریفای وب سایت در com

شما باید وب سایتتان را در Alexa.com وریفای کنید تا وب سایتتان اعتبار بیشتری در الکسا بدست آورد. برای وریفای کردن وب سایت در الکسا، پلاگین های مختلفی وجود دارد مانند:

  • Claim Alexa
  • Alexa Claim & Verify
  1. ایجاد نوار ابزار سفارشی با استفاده از Alexa Toolbar Creator

این ابزار به شما کمک می کند که به مشتریانتان متصل شوید و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود برسانید. هر کسی که نوار ابزار الکسا را نصب کند رتبه وب سایت شما را ارتقا خواهد داد و با استفاده از این روش بازدید وب سایت شما افزایش خواهد یافت.

  1. افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو

اگر وب سایت شما در صفحه­ی اول گوگل قرار بگیرد، ترافیک بیشتری روانه سایت شما خواهد شد و در نتیجه رتبه الکسای شما نیز افزایش خواهد یافت.

راهنمایی های برای افزایش رتبه سایت در گوگل

  • ساخت سایت سازگار یا واکنش گرا
  • بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا سایت شما را به اشتراک بگذارند
  • وبلاگ نویسی مهمان
  • لیست دایرکتوری وب سایت شما

نکات SEO

  • از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. از کلمات کلیدی در هر یک از صفحه های وب خود و در عنوان، توضیحات و نام دامنه (در صفحه جستجوگرها) استفاده کنید.
  • از تگ ALT در تصاویر و لینک ها استفاده کنید.
  • از برچسب ها و تگ های لنگر مناسب استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی استراتژیک در عنوان متا استفاده کنید.
  • بهینه سازی داخلی و خارجی سایت را چک کنید که مناسب است.
  • بک لینک های خوب می توانند سایت شما را به رتبه های بالا موتورهای جستجو برسانند. از لینک های follow  برای ساخت بک لینک استفاده کنید.
  • با استفاده از تبلیغ گوگل یا مرکز تبلیغات مایکروسافت، برای سایتتان تبلیغ بخرید.
  1. نکات مهم پایانی

در پایان توصیه می کنیم که ویجت یا نوار ابزار الکسا را روی همه­ی مرورگرهای سیستم خود نصب کنید و محتوای یونیک برای وب سایت خود تولید کنید و مطالب وب سایتتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و شاهد تغییرات و بهبود رتبه الکسای وب سایت خود باشید.

نتیجه گیری

افزایش رتبه الکسا در سایت شما نتیجه جستجوهایی است که در سایتتان انجام می شود. در این مسیر نصب نوار ابزار الکسا، کمک شایانی در اندازه گیری این فعالیت ها دارد. هیچ ارتباط فوری بین موقعیت SERP (صفحه ی نتایج گوگل) و موقعیت الکسای سایت شما وجود ندارد و تنها با انجام راهکارهای بالا می توانید به هدفتان نزدیک شوید.

ترجمه از admecindia

فایل پی دی اف چگونه رتبه الکسای سایت خود را بهبود بدهیم

مطالب مرتبط

تیم وب افرا پس از سالها تجربه و نگاهی رشد محور به جوامع کشور و همچنین با در نظر گرفتن شرایط کارفرما جهت بررسی نیاز ها و انتقال هر چه بهتر درخواست کارفرما به عوامل وب افرا ، تصمیم به

قبل از وارد شدن به فهرستی از بهترین منابع یادگیری طراحی اپلیکیشن موبایل، از تعدادی آمار مهم اطلاع یابید: آیا می دانستید که در جهان از هر ۵ نفر یک نفر گوشی هوشمند دارد؟ و […]

همانطور که می دانید مدت زیادی است که انتخاب کلمه کلیدی استاندارد با توجه به موضوع مقاله و استفاده اصولی از آن در تمام طول متن، برای بهینه سازی کردن مطلب بسیار ضروری است. اما […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036