لطفا امتیاز دهید

نخستین موضوعی که بعد از طراحی سایت به آن فکر می کنیم این است که برای کسب و کار و توسعه آن چه کارهایی می توان انجام داد. چیزی که به ذهن ما می رسد این است که طراحی سایت خود را زیبا کنیم. اما با یک نگاه به سایت های پر مخاطب و معروف و کارآمد به این نتیجه می رسیم که این باور ما تنها برای ۱۰ درصد سایت ها درست بوده است و دیگر سایت ها معتبر دنیا زیبایی را فدایی کارایی و کارآمدی بیشتر کرده اند.

چگونه سایتی با بازدید بالا یا پر مخاطب طراحی کنیم؟

می­توان گفت برای اینکه بازدیدکنندگان از سایت را افزایش بدهیم باید به دو عامل مهم توجه داشته باشیم، یکی اینکه بازدیدکننده­ ها از کجا می­ آیند؟ و دوم اینکه چطور این بازدیدکننده­ ها را حفظ کنیم؟ حال به توضیح این دو مورد می­پردازیم:

۱-جذب بازدیدکننده

این مورد مخصوص بازدیدکننده هایی است که برای اولین بار وارد وب سایت شما می شوند. این بازدید کننده ها از طریق لینک ها یا موتورهای جستجو وارد سایت ما می شوند. لینک ها هم خود شامل چند مورد می شوند؛ به این صورت که یا بازدیدکننده ای لینک را به دوستان و اشنایان خود معرفی کرده است یا اینکه یک مطلب از سایت ما به صورت لینک در سایت های مختلف اورده شده است و یا لینک ما در دیگر سایت ها بوده است. برای اینکه سایت مورد نظر ما در رتبه ای بالا قرار بگیرد باید تعداد لینک ها بیشتر باشد. در این صورت هنگام جستجو کاربران در موتورهای جستجوگر رتبه سایت بالا می رود.

۲- حفظ بازدیدکننده

مربوط به بازدیدکننده هایی می شود که قبلا به سایت شما مراجعه کرده اند؛ این عامل هم مواردی را در بر می گیرد که باعث افزایش لینک ها می شود و همان گونه که می بینید همه این موارد به یک دیگر مربوط و یکی لازمه و پشتیبان دیگری است. یکی دیگر از عواملی  که باعث حفظ بازدیدکننده می شود بروزرسانی سایت می باشد، طبق معمول سایت هایی که دارای مطالب جدید هستند و به سرعت بروز رسانی می شوند از بازدید کننده های ثابت بی شماری برخوردار می شوند.

چگونه سایتی با بازدید بالا یا پر مخاطب طراحی کنیم؟

چگونه سایتی با بازدید بالا یا پر مخاطب طراحی کنیم؟

با توجه به موارد ذکرشده، افزایش بازدیدکنندگان سایت را از جنبه ای دیگر بررسی می­کنیم.

قدم اول:محتویات سایت

الف-کیفیت در محتوا: برای جذب بازدیدکنندگان ثابت، بهترآن است که مطالب و مقالات سایت دارای کیفیت بهتری باشند و جنبه ی تخصصی و کاربردی  برای کاربران داشته باشند. در این صورت بازدیدکننده­ها با رضایت از مطالب سایت می توانند به معرفی این سایت مفید به دوستانشان بپردازند و باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت شوند چون کاربران به دنبال مطالبی هستند که برایشان سودمند باشد. مانند خدمات رایگان، سرگرمی، آموزش های تخصصی و کاربردی، به همین جهت سعی کنید ابتدا نیاز های بازدیدکنندگان خود را شناسایی کنید و در جهت رفع انها تلاش کنید. می توان گفت که کمیت و کیفیت محتوای مطالب سایت هر دو در افزایش ترافیک سایت تاثیر گذار هستند و هر دو مورد در حفظ بازدیدکننده و جذب بازدیدکننده مؤثر می باشند.

ب- کمیت در محتوا: کمیت نقش مهمی در محتوای یک سایت اکتفا می کند؛ وقتی محتوای یک سایت بیشتر باشد و شاخه ها و زیر شاخه های بیشتری داشته باشد و صفحات دارای حجم گسترده تری از مطالب باشد؛ قطعا شانس زیادی هنگام جستجو و انتخاب توسط موتور های جستجو دارد و با قرارگیری در ردیف های اول موتور جستجو بازدیدکننده ها را افزایش می دهد.

قدم دوم: بهینه سازی صفحات (ظاهر و باطن) سایت (مؤثر در حفظ بازدیدکننده)

الف- ظاهر سایت: ظاهر سایت شامل مواردی هم­چون چیدمان ،رنگ بندی، طراحی، دسترسی اسان کاربران و کاربرپسند بودن می شود. قطعا ظاهر زیبای صفحات باعث علاقه کاربران می شود و آنها را برای جستجو در قسمت های مختلف سایت تشویق می کند. طراحی های زیبا همیشه در ذهن ها می مانند و از آن سایت به عنوان سایتی کاربر پسند یاد می شود و باعث مراجعات بیشتر یک کاربر و حفظ آن کاربر می شود و برعکس این مورد می توان گفت سایت های با محتوای بسیار خوب به دلیل اینکه ظاهر نا مناسب دارند در مرحله اول به بستن صفحه توسط کاربران منجر می شود.

با استفاده از منو های نقشه سایت از گیج شدن احتمالی کاربران جلوگیری کنید چون این منوها ذهنیتی کلی برای کاربران از بخش های مختلف سایت به دست می دهد و همه بخش های سایت را برای آنها در دسترس می کند .

ب- باطن سایت: در واقع باطن سایت همان کد سورس صفحات سایت است با استفاده از تگ های سر آمد در یک سند HTML که شامل ,TITLE, language, keywords, description, robots و …. می­باشد. با اختصاص دادن مقدار مناسب به این گزینه ها و تنظیم فایل robots.txt در پوشه اصلی می توان به معرفی بهتره وب سایت به موتور های جستجو گر پرداخت و با کد نویسی درست و چیدمان تگ های مناسب می توان به سرعت بار گذاری صفحه سایت کمک زیادی کرد.

قدم سوم: معرفی وب سایت (مؤثر در جذب بازدیدکننده)

الف- معرفی وب سایت به موتورهای جستجو: با توجه به اینکه عمده ترین بازدیدکنندگان سایت ها از طریق موتورهای جستجوگر صورت می گیرد، بهتراست خودمان وب سایت را قبل از کشف به این موتور ها معرفی کنیم. تقریبا بعد از گذشت مدت زمانی بین یک تا دو ماه بعد از معرفی سایت، وب سایت ما در بانک اسناد روبوت ها ذخیره می شوند.

ب- لینک: این مورد تاثیر مستقیمی بر افزایش ترافیک وب سایت شما در سایت های بزرگ ( چه به صورت عکس و چه به صورت متن ) دارد. هرچه بیشتر نام یا آدرس سایت شما در سایت های دیگر وجود داشته باشد و هر چقدر سایت های بزرگتر و دارای رتبه بالاتری لینک شما را در سایت خود قرار دهند، تاثیر بیشتری بر افزایش ترافیک سایت شما دارد و باعث افزایش رتبه سایت شما در موتور های جستجوگر می شود.

ج- تبلیغات: قطعا یکی از بهترین روش معرفی سایت شما، تبلیغات در سایت های بزرگ است با استفاده از تبلیغات تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به سایت شما مراجعه می کنند و در صورت برتری سایت تان نسبت به رقبا و سایت های دیگر، صد ها بازدیدکننده ثابت رو به خود جذب خواهید کرد. البته می توان گفت این روش برای سایت های بزرگ و سازمان یافته و داری اهداف تجاری مانند گوگل توصیه می شود.

سرعت سایت و تاثیر آن بر پر مخاطب شدن

علاوه بر این که سرعت سایت در جذب مخاطب تاثیر فراوانی دارد، نقش زیادی نیز در سئو سایت دارد و می تواند نقش مهمی در جذابیت دو طرفه هم برای سایت چه از جانب کاربران و چه از جانب موتورهای جستجوگر به ارمغان می آورد. در این چند سال اخیر سرعت سایت اهمیت بسیار زیادی در رتبه ی سایت در گوگل داشته و این اهمیت و تاثیر گذاری هرروز در حال بیشتر شدن است. پس برای اینکه سایت کارآمد و پرمخاطبی داشته باشید، باید سرعت سایت خود را در سایت های معتبر بسنجید و اگر نمره سایت شما  پایین باشد حتما باید با متخصصین سئو و طراحی سایت تماس بگیرید .

مهمترین عوامل تاثیر گذار بر سرعت سایت:

  • سرعت لودینگ و میزان ریسپانس تایم سرور
  • وجود کدهای اضافی و غیر ضروری css و javascript  در کد نویسی و طراحی سایت
  • بهینه سازی سایز عکس ها و فیلم ها
  • عدم استفاده از سرورهای مختلف
  • مینیفای نبودن کدهای css  و جاوا اسکریپت
  • تعداد در خواست ها از سرور هنگام لود سایت
  • کم کردن حجم سایت با عوض کردن فرمت ها
  • مجهز کردن سایت به سیستم کشینگ بر روی دستگاه کاربر
چگونه سایتی با بازدید بالا یا پر مخاطب طراحی کنیم؟

چگونه سایتی با بازدید بالا یا پر مخاطب طراحی کنیم؟

چند نکته مهم برای افزایش بازدید کنندگان:

۱- سعی کنید بعد از گذشت مدت زمانی، سایت خود را توسط برنامه های آمار گیری چک کنید؛ اینکه بازدیدکنندگان چه صفحاتی از سایت شما را بازدید کردند از چه راهی بیشتر وارد سایت شما شده اند، و اینکه به چه چیزهایی علاقه نشان داده اند؛ به این صورت از علایق بازدیدکنندگانتان و نحوه­ی ورود آنها به سایت خود مطلع می شوید و می توانید نقاط قوت و ضعف سایت خود را بررسی کنید.

۲- از امکانات متنوعی هم چون خروجی pdf صفحات، دسته بندی مناسب مطالب، نسخه قابل چاب، معرفی به یک دوست استفاده کنید.

۳- سعی کنید به صورت گروهی در مدیریت محتوای سایت­­تان عمل کنید چون اغلب سایت هایی که به صورت گروهی اداره می­شوند، و محتوا توسط بازدیدکنندگان هم ارسال می شود (مانند سایت های دوست­یابی یا سایت خبری یا انجمن های گفتگو ) موفق تر هستند.

۴- دو زبانه بودن سایت (فارسی و انگلیسی) باعث افزایش بازدیدکنندگان می شود.

۵- سعی کنید لینک ها را با استفاده از دستورات HTML به نمایش درآورید. چون در این صورت خزنده های جستجوگر،کارکرد مؤثرتری خواهند داشت، بنابراین تا حد امکان از ارائه لینک به وسیله جاوا اسکریپت و فلش پرهیز کنید.

۶- در صورتی که صفحات سایت شما پویا (داینامیک) می باشد.  برای ذخیره بهتر صفحات سایت در بانک اسناد موتورهای جستجو، بهتراست از کاراکترهای همچون ؟ ، # ، +، *، & ، در آدرس صفحات خودداری کرده و به جای آنها از /  استفاده کنید.

۷- در صفحات داینامیک از متا تگ های خاص و منحصر به فرد استفاده کنید.

۸- بهتر است در وب سایت خود همیشه از If-Modified-Since HTTP header استفاده کنید، چون این ویژگی تغییرات سایت شما به بازدیدکنندگان اعلام می کند .

 

مطالب مرتبط

با این وجود، پیچیدگی ظاهری این ویرایشگر جدید، مخاطبان زیادی را دوباره به سمت ویرایشگر قبلی سوق داده است. همین جا باید بگوییم: کار با گوتنبرگ در واقع بسیار آسان است. باور نمی کنید؟

طراحی وب به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. […]

طراحی سایت امروزه یکی از رایج ترین اموری است که برای پیشرفت و توسعه یک کسب و کار باید از آن بهره برد. اما طراحی سایت به روش های مختلفی صورت می گیرد و هر […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036