لطفا امتیاز دهید

در سال های اخیر زبان برنامه نویسی PHP به دلیل قدرت بالای خود و همچنین فریمورک های قدرتمندی که در اختیار کاربران قرار داده رشد چشمگیری در بین برنامه نویسان و طراحان سایت پیدا کرده است.در این مطلب قصد داریم به بررسی محبوب ترین فریم ورک های PHP  بپردازیم و آن ها را با هم مقایسه کنیم. در ادامه با وب افرا همراه باشید.

 

فریم ورک چیست؟

فریم ورک چیست؟

ابتدا باید بدانید فریم ورک چیست؟ و اصلا این فریم ورک ها چرا ایجاد میشوند و چه کمکی به ما خواهند کرد؟ در ادامه به این سوال ها پاسخ خواهیم داد. فریم ورک یا framework به معنی چارچوب می باشد. فریم ورک برنامه نویسی مجموعه ای از کتابخانه ها، استاندارد ها و قوانین کدنویسی است که در بستر یک چارچوب نرم افزاری در اختیار برنامه نویسان قرار می گیرد.یک چارچوب یا فریم‌ورک به برنامه‌نویسان کمک می‌کند کدهای کمتری بنویسند و در زمان کمتری به نتیجه‌ی بهتری دست پیدا کنند. در چارچوب دات‌نت و فریم‌ ورک مشابه آن، ماشین مجازی جاوا، این امکان وجود دارد که برنامه‌ی نوشته شده، روی سیستم‌عامل‌های مختلف به صورت یکسان عمل کند.

مزایای استفاده از فریم ورک ها

قواعد فریم ورک ها به توسعه بهتر پروژه کمک خواهد کرد و همچنین امنیت پروژه شما را بالاتر خواهد برد.فریم ورک ها مزیت های زیادی را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهند که برخی از آن ها را بررسی می کنیم :

  1. کاهش زمان کدنویسی
  2. از بین رفتن کد های تکراری
  3. افزایش سرعت کد نویسی
  4. رعایت استاندارد های جهانی برنامه نویسی
  5. افزایش خوانایی کد 
  6. امنیت بالاتر
  7. پشتیبانی و بروزرسانی مناسب

معرفی 5 مورد از محبوب ترین فریم ورک PHP

معرفی 10 مورد از محبوب ترین فریم ورک PHP

فریم ورک لاراول (Framework Laravel)

لاراول محبوب ترین فریم ورک PHP است و وقتی نام PHP را می شنویم اولین چیزی که به ذهنمان می آید همان لاراول است.لاراول از سال 2011 وارد بازار شد و به سرعت مورد توجه توسعه دهندگان وب قرار گرفت. فریم ورک لاراول از لحاظ امنیت و سرعت توسعه حرف اول را بین فریم ورک های PHP می زند.این فریم ورک برای مدیریت برنامه های پیچیده تحت وب بسیار مناسب است.  فریم ورک لاراول مبتنی بر معماری MVC است و متن باز است. همین موضوع باعث شده تا با این فریم ورک ، برنامه نویسی لذت بخش تر شود.برای خرید هاست لاراول می توانید این صفحه را مشاهده کنید. همچنین برای اموزش و یادگیری این فریم ورک می توانید به سایت لاراول سری بزنید.

بزرگترین مزیت استفاده از فریم ورک لاراول ، قابلیت اجرای آن بر روی بسترهای عادی ( هاست ) بدون نیاز الزامی به خرید هاست مخصوص لاراول است که این مورد میتواند بر قدرت این فریم ورک محبوب بیافزاید که در این حالت قاعدتا هزینه‌های تمام شده شما کاهش چشمگیری خواهد یافت و نیاز به تهیه سرور اختصاصی احساس نمی‌گردد . 

هاست مخصوص لاراول

فریم ورک سیمفونی (Symfony Framework)

Symfony یکی دیگر از فریم ورک های محبوب PHP است که سال 2005 به بازار ارائه و در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است.این فریم ورک به صورت متن باز و با معماری MVC منتشر شده و به طراحان وب این امکان را می‌دهد تا مطابق با سلیقه خود، از آن در طراحی برنامه‌های تحت وب استفاده کنند. این فریم ورک از سال 200 تا به حال روند صعودی بسیار عالی داشته است و بعد از 15 سال هنوز یکی از فرم ورک های محبوب PHP است. از ویژگی های مهم این فریم ورک می توان به وجود انجمن های آموزشی فراوان برای یادگیری،استفاده از کامپوننت های مختلف و همچنین وجود مشتری های خوب برای سیمفونی از ویژگی های این فریم ورک است.

فریم ورک کدایگنایتر (Codeigniter Framework)

فریم ورک کدایگنایتر یکی از سریعترین فریم ورک های PHP است. این فریم ورک بسیار کم حجم است و حدودا 2 مگابایت حجم دارد.کدایگنایتر در سال 2006 با هدف ساخت وب اپلیکیشن های مبتنی بر الگوی MVC توسعه داده شده است. بنابراین فریم ورک کدایگنایتر بهترین انتخاب برای برنامه نویسانی خواهد بود که عاشق سادگی، سرعت و در عین حال قدرتمندی هستند.این فریم ورک از کتابخانه های قدرتمندی بهره مند است که باعث محبوبیت این فریم ورک در بین توسعه دهندگان شده است.

فریم ورک کدایگنایتر

فریم ورک کیک پی اچ پی (Framework CakePHP)

کیک PHP از سال 2005 توسط یک برنامه نویس لهستانی ساخته و بازار ارائه شد. این فریم ورک طی سالها دچار تغییرات زیادی شده است.از مزیت های آن میشود به بروزرسانی منظم و پشتیبانی قوی این فریم ورک اشاره کرد. CAKE یک FRAMEWORK با قابلیت گسترش سریع برای پی اچ پی است که از الگوهای عمومی برنامه مانند frot controller , active record ,… و براساس معماریmodel, view, controller) MVC) ایجاد شده است که هم باعث قدرتمند سازی نرم افزار و هم به آسانی قابل درک است.cakephp تحت لیسانس MIT بصورت کاملا رایگان عرضه می شود و در صورت تمایل می توانید برای ارتقا کیفی این نرم افزار در سایت رسمی کیک کمک مالی کنید .

 

فریم ورک کیک php

فریم ورک زند (Framework Zend)

Zend Framework یک فریم ورک متن باز است که برای توسعه نرم افزارهای تحت وب و سرویس های تحت PHP 5 مورد استفاده قرار می گیرد. Zend Framework 2 بطور ۱۰۰% از کدهای شیء گرا استفاده می نماید. Zend Framework 2 نسخه تکمیل شده Framework 1  می باشد که بیش از پانزده میلیون دانلود داشته است. این فریم ورک بسیار مناسب برای توسعه پروژه های سازمانی است و از معماری MVC نیز پشتیبانی می کند.در این فریم ورک تمامی قواعد زبان برنامه نویسی PHP رعایت شده است که مزایای بسیار زیادی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند.

مطالب مرتبط

در این مقاله قصد داریم چند مورد از وب سایت های معتبر و قابل اعتماد، برای آموزش طراحی وب سایت را نام ببریم و مختصر توضیحی در رابطه با آن ها بیان کنیم. طراحی وب، […]

بلافاصله پس از ۵ ثانیه از ورود بازدید کنندگان به سایت شما، ایا آنها می توانند توصیف کنند که شرکت شما چه کاری را انجام می دهد؟ اگر آنها نیاز داشته باشند می توانند به […]

نکات امنیتی در دنیای اینترنت، که روز به روز در حال پیشرفت است، بسیار اهمیت دارد و به منظور حفاظت از وب سایت در مقابل هکر ها و نفوذ گذران می باشد. متأسفانه اهمیت بحث […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036