لطفا امتیاز دهید

مهمترین دلایل حذف اپلیکیشن

 

امروزه بیش از ده ها هزار اپلیکیشن  روزانه ساخته و روانه مارکت های گوشی می شوند.اما در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چه مدت طول می کشد تا کاربر یک برنامه را در گوشی خود نگه دارد و همچنین دلایل حذف اپلیکیشن توسط کاربران را بررسی خواهیم کرد. در ادامه با وب افرا همراه باشید.

مارکت های معروفی در زمینه دانلود اپلیکیشن ها وجود دارد که از معروفترین آن ها می توان به گوگل پلی ، اپل اپ استور ، آمازون اپ استور و .. اشاره کرد . روزانه هزاران اپلیکیشن و بازی در این مارکت ها بارگذاری میشود . در این میان بازی ها از محبوب ترین دسته بندی ها هستند و دسته بندی معروف بعدی مربوط  به اپلیکیشن های کسب و کار می شوند.

میانگین نرخ نگه داری مشتری دراپلیکیشن در سال ۲۰۱۹ را مشاهده می کنید :

روزهای استفاده از اپلیکیشن  اندروید  اپل
۱ ۲۶% ۲۶%
۷ ۱۱% ۱۲%
۲۱ ۷% ۷%
۳۰ ۶% ۶%

 

بر طبق بررسی ها ۹۴ درصد کاربران پس از ۳۰ روز استفاده از اپلیکیشن آن را از گوشی خود حذف می کنند ، هزاران دلار خرج تولید این برنامه ها می شود اما با توجه به تحقیقات نمی توانند توجه کاربران را جلب کنند.به عنوان کسی که میخواهد یک اپلیکیشن  را طراحی کند باید تلاش بیشتری بیشتری کنید و برنامه هوشمندانه تری برای ایحاد یک اپلیکیشن داشته باشید تا کاربر آن را حذف نکند.اما به بررسی ۵ مورد از مهمترین دلایل حذف اپلیکیشن توسط کاربران می پردازیم.

 

علل حذف برنامه نوسط کاربر

دلایل حذف اپلیکیشن :

پیچیدگی ثبت نام  

عملیات پیچیده برای ثبت نام در اپلیکیشن یکی از معمول ترین دلایل حذف اپلیکیشن توسط کاربران است. بر طبق بررسی سایت ITR ،  حدود ۱۵٫۶ درصد از دلایل حذف برنامه ها مربوط به ضعف در بخش ثبت نام است. اما از اشتباهات در بخش ثبت نام میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • اجبار کاربران برای ورود به اپلیکیشن با استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از دلایل حذف آن است. برای جلوگیری از این مشکل کافیست راه های مختلف برای ثبت نام در اختیار کاربر قرار دهید.
  • پرسیدن بیش از حد اطلاعات از کاربر باعث هدر رفتن زمان کاربر می شود. می توان بعد از استفاده کاربر از اپلیکیشن این سوال ها پرسیده شود.
  • همیشه باید تفاوت های مبتنی بر کشور ، زبان و فرهنگ را در نظر بگیرید زیرا امکان دانلود اپلیکیشن شما در سراسر دنیا وجود دارد.

مشکلات امنیتی

این مورد یکی از مهمترین دلایل حذف اپلیکیشن توسط کاربر است. کاربر باید بتواند به برنامه اعتماد کند و آن را حذف نکند.در اپلیکیشن طراحی شده باید از پرسیدن سوالات شخصی متعدد ، و همچنین دسترسی های زیاد صرف نظر کرد همچنین برنامه باید یک بخش privacy policy  مناسب و قابل دسترسی داشته باشد تا در کاربر احساس امنیت ایجاد کند .در کل اگر اطلاعات یا دسترسی هایی که میخواهید در برنامه قرار دهید ارتباطی به اپلیکیشن شما ندارد  آن ها را از برنامه حذف کنید.

تبلییغات بیش از حد در اپلیکیشن

تبلیغات از طریق اپلیکیشن های گوشی یکی از روش های نوین و بسیار کارآمد در زمینه بازاریابی است .اما این موضوع گاهی بسیار آزار دهنده می شود تا جایی که کاربر تصمیم به حذف برنامه می گیرد. این تبلیغات مخصوصا در بازی ها بسیار زیاد و واضح است.

تحقیقات نشان میدهد که حدود ۵۰ درصد کاربران به دلیل تبلیغات بیش از حد اپلیکیشن را از گوشی خود حذف می کنند. برای این که بتوانید هم از تبلیغات استفاده کنید و هم کاربر را راضی نگه دارید باید یک استراتژی مناسب برای بازاریابی خود داشته باشید.یکی از رایجترین دلایل حذف اپلیکیشن ها در گوشی های اندرویدی همین مورد است.

تبلیغات بیش از حد در اپلیکیشن ها

 

باگ و ارور های اپلیکیشن

اپلیکیشنی که از لحاظ برنامه نویسی و طراحی دارای مشکلاتی باشد طبیعتا مورد توجه کاربر قرار نمی گیرد و می تواند از دلایل حذف اپلیکیشن توسط  کاربرباشد .فکر کنید از برنامه ای استفاده می کنید و این برنامه بار ها هنگ کند یا از برنامه خارج شود ، حتما در این صورت برنامه را حذف خواهید کرد.۶۲ درصد از کاربران اگر هرگونه ارور، باگ یا هنگ کردن در برنامه را مشاهده کنند آن را حذف خواهند کرد.

 

باگ و ارور های اپلیکیشن

 

عدم بروزرسانی اپلیکیشن

همانطور که در مورد قبل اشاره کردیم ، ممکن است در اپلیکیشن شما مشکل یا باگی وجود داشته باشد بنابراین شما به عنوان طراح اپلیکیشن باید به وسیله بروزرسانی آن مشکل را حل کنید. در بیشتر مواقع این اتفاق رخ می دهد که کاربران درخواست تغییراتی را در برنامه دارند اگر به این درخواست ها توجه نکنید ، همین موضوع می تواند از دلایل حذف اپلیکیشن توسط  کاربر باشد.  

در آخر ..

اگر فکر می کنید تنها با ساخت یک اپلیکیشن و بارگذاری آن در مارکت ها کار شما تمام شده است باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. مهمترین قسمت از یک اپلیکیشن نگه داری کاربران و ایجاد رضایت در آن هاست.شما باید برنامه ای طراحی کنید تا مردم دوست داشته باشند از آن استفاده کنند، در غیر این صورت این غیرممکن است که بتواند شانس بالایی در مارکت ها داشته باشد .

به همین دلیل باید موارد بالا را با دقت رعایت کنید و دلایل حذف اپلیکیشن توسط کاربران را بشناسید و برای هر کدام از آن ها کاری را انجام بدهید.وقتی ببینید که مردم اپلیکیشن شما را بیشتر دوست دارند در آن صورت متوجه خواهید شد که استراتژی برای رضایت کاربرچقدر کارساز است.

طراحی اپلیکیشن و جلب رضایت مشتری از مهمترین و بهترین روش ها برای بازاریابی و گسترش کسب و کار شماست ، شرکت طراحی اپلیکیشن وب افرا با داشتن سابقه طولانی در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن می تواند شما را به تمامی خواسته هایتان برساند.

 

مطالب مرتبط

اگر در حال مطالعه ی این مقاله هستید ، فکر می کنم دچار مشکل بزرگی ( وب سایت وردپرسی شما هک شده ) شده اید که رفع کردن آن نیاز به دقت زیادی دارد و […]

با توجه به اینکه امروزه وب سایت های بسیاری در زمینه های مختلف راه اندازی شده اند مبحث سئو بیش از پیش دارای اهمیت شده است به نحوی که در حال حاضر سئو را می توان به عنوان اولویت تمامی

قبل از این که درباره طراحی پورتال صحبت کنیم، بهتر است که به تعریف آن اشاره ای داشته باشیم. همان طور که می دانید پورتال یک مکان مرکزی است، که انواع اطلاعات در آن برای […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036