لطفا امتیاز دهید

بحث امروز در رابطه با این موضوع است که چگونه فرآیندهای خودکار می توانند نقش طراح وب را تهدید کنند و اینکه آیا طراحان با روبات جایگزین خواهند شد؟ با ما در وبلاگ طراحی وب سایت وب افرا همراه باشید.

دو رویداد مهم که تغییرات بسیار زیادی در طراحی و گرافیک به وجود آوردند، یکی اختراع کامپیوتر است و دیگری ورود اینترنت است.

با اختراع کامپیوتر، بسیاری از وظایف که قبلا توسط خانه های بازسازی انجام می شد،  توسط طراحانی که با استفاده از یک صحفه نمایش آن کار ها را انجام می دهند، جایگزین شد.

آیا طراحان با روبات جایگزین خواهند شد؟

رویداد دوم ورود اینترنت بود که موجب فراگیر شدن تفکرات و تحلیلات شد. طراحان با ورود اینترنت دیگر کنترل کاملی بر کارکردشان نداشتند. چرا که ناتوانی در کنترل مرورگرها، نسبت های صفحه نمایش و فونت، در این امر تاثیر زیادی داشتند. قوانین قدیمی مانند تعداد نویسه ها در هر خط طول خط غیرفعال شد. با ورود اینترنت، حتی ظاهر کاربران  به گونه ای غیر قابل تصور طراحی می شود که این موجب شده دست طراحان را از پشت ببندد.

آیا VR ( واقعیت مجازی) آینده ی طراحی است؟

این دو رویداد بزرگ تهدید کردند که نقش طراح وب را کاهش می دهند، اما در واقع این گونه نیست. در حال حاضر تعداد طراحان گرافیک و دانشجویان بیشتر از هر زمان دیگری است. طراحی یک صنعت جهانی است که در تجارت و فرهنگ جداگانه است. برای بسیاری از طراحان گرافیک، انتخاب رشته طراحی به عنوان انتخاب یک زندگی حرفه ای است. آن ها به دلیل این که طراحی را دوست دارند، آن را انتخاب می کنند.

ممکن است به نظر برسد که خودکار سازی فرایند طراحی غیرممکن است … اما در واقع، این روند در حال انجام است

رسانه های اجتماعی، بسیاری از نقش هایی که قبلا توسط طراحان انجام می شده است را غصب کرده اند. شما می توانید یک کسب و کار را با یک صفحه فیس بوک شروع کنید. ولی برای بسیاری، دسترسی به حساب توییتر یا نمایش مشخصات عمومی، به طراحی نیاز دارد.

امروزه اتوماسیون باعث شده در زمینه های بی شماری از زندگی روزمره آدمی تأثیر گذارد و باعث پیشرفت آن ها گردد. کارخانه های بزرگ توسط اتوماسیون ها اداره می شود؛ قرارداد های حقوقی و معاملات بازار سهام به طور مرتب توسط اتوماسیون ها انجام می شود؛  انبارهای خودکار، دستگاه های خودپرداز و سوپرمارکت های تحت عمل کاربر، و خیلی از کار های دیگر توسط اتوماسیون ها اداره می شوند.

نیک سیچنیک و الکس ویلیامز ، در کتاب ” اختراع آینده” ، اظهار داشتند: “چیزی در حدود ۴۷ تا ۸۰ درصد شغل ها در دو دهه آینده احتمالا اتوماتیک باشد.

آیا طراحان با روبات جایگزین خواهند شد؟

سقوط طراحی وب

Grid ، با راه اندازی در سان فرانسیسکو و برلین، اولین کسی بود که اعلام کرد که یک وب سایت با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کرده است. این سایت آپلود تصاویر و متن و یا استفاده از کتابخانه را با استفاده از AI، تمام توابع طراحی کلیدی را انجام می دهد: از جمله موقعیت یابی تصاویر، قرار دادن متن، انتخاب رنگ و مجسمه سازی منحصر به فرد و سفارشی سازی سایت اینترنتی. در این سایت از قالب ها استفاده نمی شود، بلکه سیستم های طرح بندی در آن وجود دارد که مدعی انعطاف پذیری بیشتری هستند.

با Grid، اگر شما چیزی را که می بینید دوست ندارید، دکمه Redesign را فشار بدهید. در عرض چند ثانیه یک طرح متفاوت ظاهر می شود.

طراحی AI driven

وقتی با طراحان درباره احتمال ورود AI به وظایف طراحان، صحبت می کنم، با شک و تردید است. به عنوان مثال هر کس که از خدمات ترجمه گوگل استفاده کرده است، می داند که نتایج به دست آمده از آن، همیشه نیاز به اصلاح دارند و به ندرت درست هستند.

اما تغییرات همیشه ادامه دار هستند. در نسخه جدید مبتنی بر AI ، ترجمه گوگل نتایج شگفت آوری تولید می کند. “شبکه های عصبی مصنوعی” (که بسیار شبیه به جمجمه های ما هستند) توسط تیم Brain تدوین شده اند، که جایگزین برنامه های کامپیوتری سنتی هستند. و نشان دهنده حرکت به سوی ماشین های خودکار هستند. این ربات ها با استفاده از روش آزمون و خطا، توسعه می یابند. ( همان کاری که کودکان در خردسالی انجام می دهند تا پیشرفت کنند ).

لوئیس کراوس یک آزمایش مشهور آلن تورینگ برای یک هوش عمومی مصنوعی انجام داده است. رایانه ای که طی ۵ دقیقه از مبادله متن می تواند با موفقیت در کارش مثل یک مترجم واقعی، انسان را فریب دهد. وقتی دستگاه می تواند بین دو زبان طبیعی روان ترجمه کند این واقعا حیرت آور است. این بنیان برای این ماشین گذاشته شده است که روزی بتواند زبان مردم را به درستی بفهمد و ترجمه کند.

Google Translate توسط AI تغییر کرده است.

AI  بسیاری از مشکلات ترجمه های جدید گوگل را برطرف کرده است. امروزه بسیاری از طراحی ها را می توان مجموعه ای از اصول ساده در نظر گرفت که می تواند به صورت یک ماشین قوانین تایپوگرافی، نسبت طلایی انجام شود. این باعث می شود که در هزینه کسب و کار ها صرفه جویی شود.

آیا طراحان با روبات جایگزین خواهند شد؟

طراحان باید چکار کنند؟

طراحی مبتنی بر AI در حال حاضر اکثر وظایف مربوط به طراحان را حذف کرده است. روبات هایی که قادر به انجام وظایف بسیاری هستند، باعث کاهش تولید محصولات طراحی می شوند.

اما طراحان باید با این شرایط خودشان را انطباق دهند و روش های نوین را بیاموزند که این یکی از بزرگ ترین چالش های امروزه است. طراحان امروزی باید به خوبی به روز باشند.

این واقعیت دور از ذهن نیست که در عصر اطلاعات، ممکن است با یک دنیای بدون کار رو به رو شویم.

البته، این موضوع تنها برای طراحان نیست بلکه دنیای اطلاعات در همه زمینه ها تأثیر فراوان گذاشته است به طوری که این موجب شده است که اوقات فراغت مردم افزایش یابد و افراد بیشتری بیکار باشند. باید از همین امروز به فکر این مشکلات بود که فردا دیر است.

سخن آخر

در این مقاله نیم نگاهی به ماشینی شدن دنیای امروزی داشتیم. اما باید در نظر گرفت در برخی موارد این ماشین ها شکست می خورند و افراد حرفه ای باید خود را با بروز ترین مطالب انطباق دهند و از روش های نوین استفاده کنند.

برگرفته از creativebloq

مطالب مرتبط

هیشه یک چالش مشتریان سوالاتی است که باید از شرکت های طراحی سایت بپرسند. در این مقاله به بررسی برخی از این سوالات مهم پرداخته ایم.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید، که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می کنید، به احتمال زیاد با شنیدن کلمه سئو به دو فاکتور مهم یعنی سئوی داخلی سایت (On-Site SEO) […]

خیلی وقت است که اهمیت تولید محتوا بر رتبه بندی سایت و سئو آشکار شده است و همه ی وب سایت ها و فعالین در دنیای وب، تلاش می کنند که مخاطب جذب کنند. پیش […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036