2.7/5 - (3 امتیاز)

هنگام کار بر روی یک پروژه طراحی وب سایت و راه اندازی سایت جدید، روشن شدن دامنه پروژه انتظارات مالک آینده وب سایت ضروری است.  در طراحی وب سایت باید زمان بیشتری صرف اهداف اساسی و نیاز های کاربران شود. اهداف اساسی نیز به محدود کردن دامنه پروژه و کوتاه شدن کار کمک می کند.

به خصوص به این دلیل که بسیاری از مشتریان آماتور هستند، آنها تلاش می کنند تا آنچه را که در وب سایت ها نیاز دارند، توضیح دهند. با ارائه یک فهرست از سوالات، آنها می توانند به راحتی و با آرامش خاطر به سوالات پاسخ دهند.

نحوه جلوگیری از مشکلات پروژه طراحی وب سایت

برای کمک به آشنایی بیشتر به مسائل، من یک لیست از ۲۰ سوال که باید قبل از ساختن هر وب سایت بپرسید، آورده ام. این سؤالات به این معناست که مشتری در مورد کسب و کار اصلی، تمایز آنها و کاربران خود فکر می کنند.  در نتیجه این به شما کمک می کند که  همیشه هوشمندانه حرکت کنید.

این فهرست سوالات برای آژانس های کوچک و طراحان آزاد است که در حال کار با شرکت های کوچک و متوسط ​​هستند.  همچنین از این لیست سوالات برای استفاده شرکت های بزرگ هم انجام شده و به سرعت پیشرفتشان افزوده است. این سوالات قبل از ارائه برآورد و محاسبه دامنه پروژه، به عنوان یک ماکت و برنامه کلی زود هنگام، در فرآیند مورد استفاده قرار می گیرد.

بهتر است این سؤالات برای مشتریان مختلف، انعطاف پذیر باشد. این سوالات ممکن است به برخی از مشتریان مربوط نباشند. در هر صورت من امیدوارم این سوالات در طراحی پرسشنامه های طراحی به شما کمک کند.

۱- سازمان و کسب و کار خود را در یک جمله شرح دهید؟

اکثر کسب و کارهای کوچک به این سوال فکر نکرده اند. با پاسخ به این سوال شما می توانید یک راهنمای کلی از پروژه داشته باشید. اگر مشتری نتواند این کار را انجام دهد، پایان کار او نتیجه چندان خوبی نخواهد داشت.

۲-  چه جمله سه کلمه ای، سازمان و کسب و کار شما را توصیف می کند؟

کاربران باید فورا این را دریافت کنند که چه وب سایتی می تواند پروژه طراحی مدنظرشان را انجام دهند. این سه کلمه کلیدی، به سرعت به مشتریان کمک می کند تا یک پیام واضح از سایت داشت باشند. این مورد به جستجو گر ها نیز کمک می کند. از همه کاراکتر ها (رنگ، طرح و…) می توان اطلاعات مختلف از نحوه طراحی شما دریافت کرد.

۳- چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟

اگر پاسخ به این سوال را در ذهن خود داشته باشید، و بدانید که چه چیزی شما را از دیگران جدا می سازد و در یک جمله آن را بیان کنید، این موجب پیشتازی شما از دیگر رقبا می شود. در این صورت یقین داشته باشید که وب سایت شما یک پایگاه عالی برای طراحی وب سایت است.

۴- مخاطبان اصلی سایت خود را چگونه پیش بینی می کنید؟

مخاطب شما جوان است؟ پیر است؟ سواد اینترنتی او چقدر است؟ دانستن اطلاعات مخاطب می تواند همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد. شما باید یک میانگین از اطلاعات مخاطبان را در نظر بگیرید. برخی به اشتباه مخاطبان ایده آل خود را در نظر می گیرند و متناسب با آن ها دست به طراحی می زنند.

۵- مدت زمانی را که بازدید کنندگان از شما بازدید می کنند را چه مدت پیش بینی می کنید؟

این سوال می تواند به تعیین عرض یا عمق سایت و ساختار ناوبری و دیگر ویژگی های مورد نیاز سایت کمک کند. به عنوان مثال، اگر سایتی که در حال ساخت هستید، یک سایت مخاطب محور است، پس شما باید برخی از مکانیسم های بازی را در نظر بگیرید که به افزایش مشارکت کاربران کمک می کند و باعث می شود که دیگر سایت نباشد بلکه یک مشارکت کلی باشد. البته باز هم، نتایج این موارد را باید تجزیه و تحلیل کنیم.

۶- هدف اصلی سایت چیست؟ اهداف فرعی چیست؟

نوشتن یک هدف اصلی، مسیر را برای طراحی سایت مخاطبان تنظیم می شود و هم چنین یادداشت اهداف فرعی به عنوان مسیر های فرعی در طراحی وب سایت است.

20 سؤال برای جلوگیری از مشکلات طراحی وب سایت

20 سؤال برای جلوگیری از مشکلات طراحی وب سایت

۷- آیا تمرکز شما بر بازدید های طولانی مدت است یا بازدید های کوتاه؟

با استفاده از پاسخ این سوال می توانید به هدف مشتری پی ببرید. یک سایت بروشور مواد غذایی، بازدید کننده های تکراری را تشویق نمی کند؛ زیرا محتوای آن برای مدت زمان طولانی ایستا خواهد بود. برای یک وبلاگ روزانه، معنی ندارد که روزی یک نفر فقط بازدید داشته باشد.

۸- اگر سایت شما بازدید کنندگانی داشته باشید که تنها ۲ دقیقه از سایت شما بازدید می کنند، چه چیز را می خواهید در این ۲ دقیقه از سایت شما ببینید؟

پاسخ به این سوال موجب می شود که دامنه سایت زیاد بزرگ شود. ضمن اینکه موجب می شود یک تصویر شفاف از سایت شما در اختیار کاربران قرار گیرد.

۹- رقبای اصلی شما چگونه هستند؟

هدف از پاسخ به این سوال این است که شما بتوانید محصولی را تولید کنید که هم مشتری رضایت کامل داشته باشد و هم آن را از رقبا متمایز سازد.

۱۰- چه سایت هایی را دوست دارید؟

مفید است که ببینید مشتری به کدام سایت ها علاقه دارد. سایت هایی که دارای ویژگی ها، طرح ها، محتوا یا طراحی هایی هستند که برای مشتریان جذاب است. در ابتدا کار، این اطلاعات را در جدول جمع آوری  کنید و از زمان هدر رفته جلوگیری کنید.

۱۱- چه سایت هایی را دوست ندارید؟

پاسخ به این سوال موجب می شود شما از کار هایی که نباید انجام دهید، دوری کنید. بسیاری از مشتریان زمان سختی را برای توصیف آنچه که دوست دارند یا دوست ندارند صرف می کنند. این سوالات موجب روشن تر شدن مسأله شده و از هدر رفتن زمان جلوگیری می کند.

۱۲- آیا ویژگی های خاصی را می خواهید که سایت شما داشته باشد و شما آن را مشاهده کنید؟

این سوال موجب می شود که انتظارات به صورت صریح قابل تشخیص باشند. ویژگی های سایت می تواند وبلاگ ها، ویژگی های جستجو، ادغام رسانه های اجتماعی و غیره باشد.

۱۳- آیا برخی چیز ها هستند که شما اصلا دوست ندارید در سایتتان داشته باشید؟

دانستن این مورد بسیار به طراح کمک می کند تا قبل از طراحی از طراحی هایی که برای مشتری آزار دهنده است، استفاده نکند.

۱۴-  آیا رنگ یا ویژگی هایی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد؟

تعریف رنگهایی که باید اجتناب شود، بعدا شما را از خجالت نجات می دهد. برخی موارد به طور تصادفی از رنگی استفاده می کنید که مشتری آن را به هیچ عنوان دوست نداشته است. هرگز تصور نکنید که پاسخ این را می دانید.

۱۵-  آیا شما نیاز دارید محتوای سایت خود را به روز کنید؟

آیا به یک سیستم مدیریت محتوا نیاز دارید ؟ آیا باید سایت را در یک پلت فرم مانند دروپال، وردپرس یا جوملا ایجاد کنیم؟پاسخ  این سوالات می تواند به وضوح بر دامنه پروژه تاثیر بگذارد.

۱۶-  آیا می خواهید این پروژه را توسعه دهید؟

به نظر می رسد پاسخ این سوال واضح است، اما این یک چیز بسیار مهم است. فرض کنید شما می دانید چه مدت زمان لازم است تا پروژه را کامل کنید اما این سوال به شما کمک می کند تا مهلت های کلیدی، نتایج و معیارهای تعیین شده را تعیین کنید.

همچنین برخی از مسئولیت ها را بر روی مشتری قرار می دهد.  چه کسی توسط یک مشتری که قادر به ارسال محتوا و تأییدات به موقع نیست، سوخته است؟ مشخص است طراح. پس باید مسئولیت های مشتری را به طور واضح بیان کرد.

20 سؤال برای جلوگیری از مشکلات طراحی وب سایت

۲۰ سؤال برای جلوگیری از مشکلات طراحی وب سایت

۱۷-  آیا این سایت نیاز به ثبت نام کاربر دارد و باید بتواند اطلاعات را ذخیره کند؟

آیا در طراحی، کار پایگاه داده ای وجود دارد که باید انجام شود؟ اکثر پروژه های با اجزای پویا و پایگاه های داده ای، نیاز به کار و زمان مباحثه و طراحی بیشتری برای تعیین الزامات خاص و تحویل کار دارد.

این سوال همچنین شما را قادر می سازد تا ارزیابی کنید که آیا شما می توانید این پروژه را بر اساس مجموعه مهارت های خود انجام دهید یا نه..

۱۸-  کدام یک از موارد اصلی برقراری تماس برای طراحی این وب سایت است؟

باید بدانید ابزار برقراری ارتباط با مشتری برای وب سایتی که می خواهید طراحی کنید، چه چیز می باشد.

۱۹- آیا سایت شما برای برقراری ارتباط با مشتری، نیازمند فرم پر کردن از سوی مشتری است؟

این ها چیز های ساده ای است که ارتباط شما با مشتری را قوی تر می کند.

۲۰- آیا چیز دیگری وجود دارد که بخواهید بگویید؟

برخی از مشتریان دارای ایده هایی هستن که ممکن است طراحی شما را بسیار شگفت انگیز نماید. به جای مبارزه با آن ها، می توانید از آن ایده ها برای پیشروی بهتر طراحی استفاده کنید.

اگر یک مشتری نمی تواند پاسخ دهد چه کار می کنید؟

اگر نمیتوانید مشتری را برای ارائه هر کدام از این پاسخها بیاورید، من به شدت پیشنهاد میکنم که پروژه را رد کنید. اگر آنها نمی توانند به طور واضح کسب و کار اصلی و هدف سایت خود را توضیح دهند، این پروژه به طور کلی به خوبی انجام نمی شود.

مطالب مرتبط

البته سؤال واقعی این است : شما به چه نوع طراحی نیاز دارید ؟ در طی چند دهه گذشته ، طراحی گرافیکی ، از بسته بندی و طراحی چاپی جلوگیری کرده است و به طراحی وب سایت ، […]

مورد دیگری که حتی قبل از طراحی وب سایت باید به آن توجه شود ، محبوبیت وب سایت است.  بسیاری از موتورهای جستجوگر معیاری دارند که تعداد دفعات کلیک کاربر روی وب سایت ساخته شده […]

هاست و دامین چیست و چگونه باید آن را تهیه کرد ؟ در مقاله ای که درباره خدمات هاست و دامین ارائه شد ، در مورد انواع هاست و سرور و تفاوت آنها توضیحاتی ارائه […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036