لطفا امتیاز دهید

طراحی سایت امروزه یکی از رایج ترین اموری است که برای پیشرفت و توسعه یک کسب و کار باید از آن بهره برد. اما طراحی سایت به روش های مختلفی صورت می گیرد و هر کدام دارای نقاط ضعف و قدرتی هستند که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع روش های طراحی سایت بپردازیم و هر کدام از آن ها را شرح داده و بررسی کنیم. اگر به دنبال یک طراحی مناسب و خوب برای سایت خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی انواع روش های طراحی سایت

طراحی سایت به روش های مختلفی صورت می گیرید اما معمول ترین آن ها سه روش زیر هستند :

۱ – روش اول : طراحی سایت با کد نویسی سیستم مدیریتی و گرافیکی مجزا برای هر سایت

در این روش از طراحی سایت، یک سایت کاملا اختصاصی برای مشتری طراحی می شود و شرکت یا فرد طراحی سایت، از صفر و به صورت دستی تمامی کد ها و افزونه های مورد نیاز را می نویسد. مهم ترین مزایای این روش اختصاصی بودن کار و نبود نمونه ی مشابه در فضای اینترنتی است. به علاوه سرعت لود شدن سایت در این روش بالاست و سایت سبک است به دلیل این که از حداقل کد های مورد نیاز در طراحی سایت استفاده می شود. ضمن این که در این روش، امکانات سایت به راحتی توسط طراح و شرکت طراحی کننده ی سایت قابل ویرایش، تغییر و اضافه کردن است.

اما این روش، معایبی نیز دارد که مهم ترین آن ها زمان بر بودن طراحی سایت، نیاز به دانش و تخصص زیاد در زمینه ی طراحی سایت و ساخت ماژول ها و افزونه های مورد نیاز، هزینه ی بسیار بالا در مقایسه با سایر روش های طراحی سایت و عدم بروز رسانی سیستم مدیریت محتوا می باشد. هم چنین پشتیبان سایت در این روش باید خود طراح سایت باشد و هزینه ی پشتیبانی و ادیت سایت بسیار بالاست.

بررسی انواع روش های طراحی سایت

۲ – روش دوم : استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده

این روش طراحی، ارزان ترین و سریع ترین روش طراحی سایت، در بین سایر روش های طراحی سایت است. طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده مانند جوملا ، وردپرس ، دروپال ، اپن کارت و … انجام می شود. از مهم ترین مزایای این روش طراحی، همانطور که گفته شد، ارزان و کم هزینه بودن و طراحی سایت در کم ترین زمان است. هم چنین جامعه آماری بسیار زیادی از این روش طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده استفاده می کنند که این موجب شده این روش به محبوب ترین روش تبدیل شود. شرکت های مختلفی که طراحی سایت را از این روش انجام می دهند، پشتیبانی خوب و مناسبی را ارائه می دهند. سایت های طراحی شده با این روش، فورا عیب یابی و ادیت می شوند. بروز رسانی سیستم مدیریت محتوا و ماژول ها و افزونه های مورد استفاده، وجود ابزار ها ،قالب ها ، ماژول ها و افزونه های زیاد در زمینه های مختلف و  راحتی کار با سایت و مدیریت آن برای صاحبان سایت از دیگر مزایای این روش طراحی سایت است.

اما از معایب موجود در این روش طراحی سایت، می توان به سرعت پایین سایت ها در مقایسه با سایر روش های طراحی وب سایت به علت استفاده زیاد از کد نویسی و هم چنین  سردرگمی صاحب سایت به دلیل امکانات مدیریتی خیلی زیاد اشاره کرد.

۳ – روش سوم : استفاده از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی شرکت طراحی سایت مورد نظر با محیط گرافیکی کاملا مجزا

این روش یکی از بهترین روش های طراحی سایت است که در آن شرکت های مختلف طراحی سایت، هر کدام یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی برای همه ی سایت ها طراحی کرده و تمامی سایت های سفارشی را بر روی این سیستم مدیریت محتوا طراحی و پیاده سازی می کند و فقط قالب ها و گرافیک سایت ها با هم تفاوت خواهند داشت. با این روش طراحی، امکان بروز رسانی مرتب سیستم مدیریت محتوای سایت وجود دارد و ادیت کردن سایت راحت و کم هزینه است. پشتیبانی از سایت در این روش بسیار ایده آل است و سرعت سایت نیز به دلیل سبک بودن بالاست. در این روش طراحی سایت، ضمن این که سایت ها اختصاصی هستند، هزینه و زماننیز در آن ها بسیار مناسب است.

اما استفاده از این روش، نیاز به دانش کد نویسی و فنی بالا دارد و هزینه ها نسبت به روش دوم بالاتر است. در این روش، افزونه ها و ماژول های زیاد وجود ندارد و کارکرد سایت محدودیت دارد.

تقسیم بندی کلی روش های طراحی سایت

در تقسیم بندی دیگری، روش های طراحی سایت به دو قسمت تقسیم بندی شده اند که ایستاتیک و داینامیک نام گذاری شده اند. در ادامه به بررسی این دو روش کلی می پردازیم.

۱ – ایستاتیک

در این روش، از قالب های html  در طراحی سایت استفاده می شود و طراحی انجام شده توسط مدیر وب سایت قابل تغییر نمی باشد.

۲ – داینامیک

وب سایت هایی که به روش داینامیک طراحی می شوند، مدیر سایت می تواند به راحتی اطلاعات وب سایت را کاهش یا افزایش دهد و تغییرات مد نظر را بر روی وب سایت ایجاد کند. طراحی سایت ها به این روش موجب شده است که سایت ها رابطه خوب و پایداری را با موتور های جستجو برقرار کنند. امروزه اکثر طراحی های سایت، به این روش انجام می شود.

بررسی انواع روش های طراحی سایت

طراحی سایت داینامیک را می توان به چند روش ایجاد نمود که عبارتند از :

الف – سیستم های مدیریت محتوا آماده

برای نمونه ای از موفق ترین و بهترین سیستم های مدیریت محتوا می توان به وردپرس اشاره کرد. امنیت بالا، انعطاف پذیری بالا، بالا بودن تعداد توسعه دهندگان، استفاده از قالب ها و برنامه های بسیار حرفه ای و هزینه ی بسیار پایین از مهم ترین مزایای وردپرس است. جوملا و دورپال از دیگر نمونه های موفق و بهترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد.

۲ – طراحی سیستم مدیریت وب سایت از پایه

در این روش از طراحی سایت، صرف زمان و هزینه بسیار بالاست. امنیت در سایت های فوق حرفه ای طراحی شده بسیار بالا است ولی در پروژه های معمولی امنیت پایین است. انعطاف پذیری در این روش طراحی سایت چندان زیاد نمی باشد و تعداد توسعه دهندگان پایین هستند.

سخن آخر

امروزه طراحی سایت به روش های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام دارای نقاط ضعف و قوتی هستند. در این مقاله سعی بر این شد که معمول ترین و رایج ترین روش های استفاده شده برای طراحی سایت را بیان کنیم و نقاط قوت و ضعف هر یک را بگوییم. امیدورایم مطالب این مقاله شما را در انتخاب بهترین روش برای طراحی سایتتان متناسب با شرایطتان راهنمایی کرده باشد.

مطالب مرتبط

امروزه دستگاه های هوشمند مثل گوشی های هوشمند و تبلت ها و . . . در بین مردم فراگیر شده اند و اکثر مردم دارای یکی از این دستگاه های هوشمند هستند که اکثر کارهای […]

معرفی فلاتر: فلاتر ( flutter ) برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت گوگل برای طراحی اپلیکیشن اندروید و IOS معرفی شد تا سرعت ساخت اپلیکیشن را افزایش دهد

برنامه نویسان متعدد در سراسر دنیا به این نتیجه رسیدند که ایجاد یک استاندارد برای اینگونه تعامل ها بسیار حیاطی و حائز اهمیت است به همین خاطر زبان تعامل بین نرم افزار های مختلف را پیاده سازی کردند که به

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036