لطفا امتیاز دهید

طراحی وب سایت چیست ؟

طراحی فرآیند جمع آوری ایده ها، شناخت و اجرای آنها و رعایت اصول خاص برای رسیدن به یک هدف خاص است. طراحی وب یدر واقع یک روند مشابه ایجاد کردن است ؛ با هدف ارائه محتوای خاص در صفحات وب الکترونیکی، که کاربران نهایی بتواند از طریق اینترنت با کمک یک مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشند.

عناصر طراحی وب سایت

طراحی وب سایت با استفاده از بسیاری از عناصر بصری کلیدی طراحی مانند عوامل زیر ایجاد می شود :

طراحی وب سایت چیست

طراحی وب سایت چیست

طرح بندی:  اولین عنصر در طراحی وب طرح بندی آن است که زمینه ای برای گرافیک ، تبلیغات و محتوای سایت می باشد . در دنیای وب، یک عنصر کلیدی برای کمک به یافتن اطلاعاتی که کاربران به دنبال آنها هستند ؛ طرح بندی است  و شاملحفظ تعادل، ثبات و یکپارچگی طراحی می شود.

رنگ: انتخاب رنگ بستگی به هدف و مشتری دارد؛ طراحی رنگ می تواند ساده ، سیاه و سفید و یا چند رنگی باشد که شخصیت یا نام تجاری یک سازمان را با استفاده از رنگ های موجود در صفحات وب انتقال دهد.

گرافیک: گرافیک می تواند شامل آرم ها، عکس ها، کلیپ های تصویری و یا آیکون ها، که همه آنها طراحی وب را بهبود می بخشد ، باشد . برای ارتباط با کاربر ، انتخاب موارد گرافیکی باید با دقت انجام شود و با رنگ و محتوای صفحه برای بهبود صفحه کار شود . البته تا حدی که بارگیری صفحات کند نشود و یا برای کاربر گیج کننده نباشد .

 

فونت: اکثر مرورگرهای وب فقط می توانند تعدادی از فونت هایی را که به عنوان “فونت های ایمن وب” شناخته می شوند، بخوانند، بنابراین طراحی فونت شما اغلب در این گروه  از فونت ها قابل پذیرش است.

محتوا: محتوا و طراحی با هم کار می کنند تا پیام سایت را از طریق تصاویر و متن به کاربر برسانند . متن نوشتی همیشه باید مرتبط و مفید باشد تا خواننده با استفاده از آن از اشتباه در آمده و آنچه که می خواست بداند را بدست بیاورد . تنها با این روش کاربر در سایت باقی خواهد ماند . محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شود ( بهینه سازی سایت ) و از طول مناسبی برخوردار باشد و کلمات کلیدی مرتبط را در آن جای داده شود .

ایجاد طراحی کاربر پسند برای وب سایت

علاوه بر عناصر اساسی طراحی وب که باعث می شود سایت زیبا و بصری  و قانع کننده باشد، وب سایت همیشه باید کاربر پسند بودن  را نیز در نظر بگیرد. با توجه به عوامل زیر می توان کاربر پسند بودن را بدست آورد.

ناوبری وب سایت : معماری سایت، منوها و دیگر ابزارهای ناوبری در طراحی وب باید با توجه به نحوه مرور و جستجوی کاربران ایجاد شود. هدف این است که به کاربر کمک کند تا به راحتی در صفحات سایت به جستجو بپردازد و اطلاعات لازم را پیدا کند.

محتواهای چند رسانه ای در وب سایت : محرک های ویدیویی و صوتی مرتبط در طراحی سایت می تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات را درک کنند، درک سریع و آسان داشته باشند. که این امر بازدیدکنندگان را تشویق می کند که زمان بیشتری را در صفحه وب صرف کنند.

طراحی وب سایت چیست

طراحی وب سایت چیست

سازگاری طراحی وب سایت : طراحی صفحه وب باید با مرورگرهای مختلف و سیستم عامل های موبایل سازگار باشد تا افزایش کاربر و مشاهده را به همراه داشته باشد .

تکنولوژی : پیشرفت های تکنولوژی به طراحان اجازه می دهد تا جنبش و نوآوری را به وب سایت اضافه کنند و اجازه می دهد طراحی وب همیشه تازه، دینامیک و حرفه ای باشد.

تعاملی : افزایش مشارکت و مشارکت فعال کاربران با اضافه کردن گزینه های نظر و نظرسنجی ها در طراحی. به تعاملی شدن بیشتر وب سایت می انجامد . کاربران را از بازدیدکننده  به مشتری با ارائه فرم های ایمیل و ثبت نام خبرنامه تبدیل کنید.

طراحان وب سایت حرفه ای وب افرا یک وب سایت عالی کاربر پسند با تجربه رضایت بخش مشتری از وب سایت را به وجود می آورند . تیم وب افرا از برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل برای طراحی وب سایت استفاده می کند. نمونه کارهای طراحی وب سایت وب افرا را در بخش نمونه کارهای صفحه ی اول سایت مشاهده کنید . همچنین برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت سایر مقالات بخش های طراحی سایت ، وبلاگ و مقاله ها را دنبال کنید.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

در حال حاضر وب سایت های بسیاری در اینترنت وجود دارند که در زمینه های مختلف به فعالیت مشغول هستند. تمامی این وب سایت ها تلاش میکنند تا با بهره گیری از تکنیک های مختلف […]

تقریباً در هر حرفه ای از جمله طراحی سایت تعدادی از اصطلاحات مهم وجود دارد، به طور معمول تمام افرادی که در آن حرفه مشغول به کار هستند به طور روزمره با آن اصطلاحات مواجه […]

از سال ۲۰۰۳، وردپرس برای ساخت میلیون ها سایت آنلاین استفاده شده است. سخت است که دنیای آنلاین بدون وردپرس را تصور کنیم- زیرا با متوقف شدن وردپرس ۲۸ درصد از دنیای اینترنت از بین […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. اتی گفت:

    سلام
    لطف میکنین هزینه ی طراحی سایت رو بگیم

    1. با سلام و احترام .
      هزینه طراحی سایت بر اساس نوع طراحی متفاوته .

      چه نوع و با چه امکاناتی مد نظر شماست ؟

  2. حسن گفت:

    من یه سایت فروشگاهی میخواستم
    که مربوط به لباس میشه
    لطف میکنین هزینه ی طراحی وب سایت اختصاصی رو بگین و هزینه ی طراحی وردپرس هم بگین

    1. سلام
      این به نوع نیاز شما و اپشن هایی که مد نظرتون هست بستگی داره
      و برای راهنمایی بیشتر به قسمت تماس با ما درخواست مشاوره بدهید

  3. عسل گفت:

    سلام
    میخواستم ببینم شما در مازندران هم سایت طراحی میکنیم؟

    1. سلام
      شرکت طراحی سایت وب افرا اماده ی ارائه ی هرگونه خدمات در زمینه طراحی سایت ،طراحی اپلیکیشن،بهینه سازی سایت و پشتیبانی سلیت در داخل و خارج از ایران میباشد

  4. رضا گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله ی خوبتون
    با اجازه تون میخوام کپی کنم برای سایتم

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036