شرکت وب افرا – طراحی وب سایت | شرکت طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن موبایل

فلاتر ( Flutter ) چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟

طراحی اپلیکیشن با فلاتر

لطفا امتیاز دهید

جذابیت دنیای برنامه نویسی از زمانی دوچندان میشود که شما بتوانید از ابزارها و فناوری‌های به روز  هر زبان برنامه نویسی ارتباط برقرار کنید و از آن بهترین استفاده را ببرید . در این میان ابزارهایی هستند که توسط شرکت‌های بسیار بزرگ و قدرتمند برای راحتی کار توسعه دهنده ها و یا گاها برای کاهش هزینه‌های جاری در توسعه نرم افزار ایجاد شده اند که فلاتر ( Flutter ) یکی از این ابزارهای دوست داشتنی است .

فلاتر چیست

فلاتر چیست

اما فلاتر یا Flutter چیست ؟

فلاتر برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت گوگل معرفی و نسخه آزمایشی آن رونمایی شد که در همان ابتدای کار و با توجه به پشتوانه شرکت بزرگی همچون گوگل و با توجه به قابلیت های کلیدی آن همچون چند سکویی بودن ( پشتیبانی از چندین سیستم عامل ) ، خروجی اندروید و IOS و همچنین نسخه ویندوز و مکینتاش و … ، مورد استقبال بی‌سابقه برنامه نویسان و توسعه دهندگان قرار گرفت ، تا جایی که در اوایل سال ۲۰۱۹ ، در آمارهایی که سایت معروف Github ارائه شد ، این فریم ورک و زبان برنامه نویسی دارت ( Dart Lang )  با بیش از ۳۰۰٪ رشد مواجه شده است که این آمار فوق العاده می‌تواند گواهی بر عملکرد و کارایی این فریم ورک است .

فلاتر چگونه کار میکند ؟

بر اساس مستندات رسمی سایت فلاتر ، فریم ورک فلاتر ابتدا بویسله زبان برنامه نویسی دارت ( Dart Lang ) که این زبان نیز توسط شرکت گوگل ارائه شده است ، تفسیر شده و سپس به زبان Native هر سیستم عامل تبدیل می‌شود و در ادامه فرامین و درخواستها توسط سیستم عامل اجرا و خروجی آن به نمایش در خواهد آمد . 

 

تفاوت اساسی فلاتر با ابزارهای هیبریدی :

همانطور که ذکر شد ، خروجی نهایی نرم افزارهای فلاتر بصورت Native ( زبان اصلی سیستم عامل ) تبدیل شده و نهایتا اجرا میشود که این امر باعث سرعت بسیار بالا و عملکرد قابل قبول آن خواهد شد اما در مقابل طراحی اپلیکیشن های هیبریدی که قالبا بر بستر زبان جاوا اسکریپت طراحی می‌شوند ، حالتی شبیه به مفسر مرورگر دارند و هرگز نمیتوانید از نظر عملکرد و کارایی با اپلیکیشن های هیبرید مقایسه شوند . بنابر این یکی از معیارهای انتخاب فلاتر نیز می‌تواند همین مورد باشد .

طراحی و توسعه اپلیکیشن ارزان

چرا باید از فلاتر استفاده کنیم ؟

قطعا دلایل بیشتر و قانع کننده‌تری برای اینکه بدانید چرا باید اپلیکیشن خود را با فلاتر پیاده سازی کنید ، وجود دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

عواملی که شما را ترغیب به استفاده از فلاتر نماید بیش از اینهاست ولی ما تنها به برخی از مهم‌‌ترین ها از جمله هزینه طراحی اپلیکیشن که یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب شما خواهد بود ، بسنده کرده‌ایم و تماما عوامل مطرح شده و مطرح نشده ، منجر به استفاده شرکت های بزرگی همچون “علی بابا”، “گوگل ادز ( بخش تبلیغات گوگل )” ، “Ebay” ،”BMW” و … شده است .

ما در تیم وب افرا همواره سعی کرده ایم با آخرین تکنولوژی های روز دنیا پیش رفته و خود را تطبیق دهیم و با توجه به نیاز امروزه بازار کسب و کارها ، بهترین گزینه برای انتخاب را پیش روی شما قرار دهیم .

خروج از نسخه موبایل