لطفا امتیاز دهید

با شیوع ویروس کرونا ، این روز ها بسیاری از کسب و کار ها شرایط بدی را تجربه می کنند. اما در این بین کسب و کار های اینترنتی که از قبل از شروع ویروس کرونا نیز پر طرفدار بوده اند با قدرت بیشتری کار خود را ادامه می دهند زیرا بسیاری ار مردم برای خرید های روزمره خود به بیرون از خانه مراجعه نمی کنند و همین باعث افزایش فروش محصولات از طریق اینترنت و خدمات دیگر اینترنتی خواهد شد  در ادامه با وب افرا همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

بحران کرونا و کسب و کار در دنیا

کرونا و کسب و کار در حال حاضر به چالشی برای کل جوامع تبدیل شده است به طوریکه تمامی مشاغل فیزیکی را با رکود مواجه کرده است. مهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا در این روزها به تمامی نقاط دنیا سرکشی می کند و تمامی کسب و کارهای دنیا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در کشور ما بسیاری از کسب و کارها حجم عمده ای از سود فروششان را در ایام نزدیک به سال جدید کسب می کردند ولی امسال شیوع ویروس کرونا و کسب و کار بر یکدیگر تاثیر معکوس گذاشتند و هر چه شیوع ویروس کرونا بیشتر شد، بازار فروش کسب و کارهای مختلف در شیب نزولی قرار گرفتند به طوری که این تاثیرات امروز به جایی رسیده که تقریبا تمامی مشاغل به تعطیلی کشیده شده اند و این امکان وجود دارد که این رکود چندین ماه طول بکشد و این مسئله می تواند باعث ورشکستگی بسیاری از مشاغل نه در کشور ما بلکه در بسیاری از کشور ها، اروپا و امریکا گردد.

کسب و کار های آنلاین

بسیاری از افرادی که این روز ها در خانه ها قرنطینه هستند کاری برای انجام دادن ندارند و ازین موضوع شکایت دارند.اما در همین روز ها می توانید به فکر ایجاد یک کسب و کار آنلاین باشید.  وقتی بسیاری از افراد جامعه برای خرید خوراکی ، لوازم برقی ، پوشاک و … از خانه های خود خارج نمی شوند بهترین فرصت برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین یا یک شغل اینترنتی است. برای اثبات این موضوع باید این نکته را متذکر شویم ، زمانیکه بسیاری از کسب و کار ها تعطیل شده اند شرکتی مانند آمازون اعلام نیاز برای استخدام کرده است همین موضوع در بسیاری از شرکت های داخلی که کسب و کار اینترنتی داشته اند نیز اتفاق افتاده است.برای مثال فکر کنید یک سوپر مارکت بزرگ دارید افراد برای خرید حظوری به شما مراجعه نمی کنند  برخی محصولات که تاریخ مصرف  ندارند فاسد شده و برای صاحبان آن ضرر به حساب بیاید. بنابراین این فرصتی برای شما خواهد بود تا فروش خود را اینترنتی کنید تا کسب و کارتان تعطیل نشود. برای ایجاد کسب و کار اینترنتی راه های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها راه اندازی یک سایت است یا طراحی اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کار خود.

کرونا و کسب و کار ها

کرونا و کسب و کار های فعال

بسیاری از مشاغل با شیوع این ویروس متحمل آسیب های جدی شده اند یا به طور کلی تعطیل و تعلیق شده اند. مشاغلی مانند رستوران ها ، کافی شاپ ها ، قهوه خانه ها ، شرکت های مسافربری ، گردشگری حتی بسیاری از آرایشگاه ها و هتل ها که البته تعطیلی این مشاغل برای رعایت بهداشت افراد جامعه امری ضروری است.اما علاوه بر کسب و کار های اینترنتی که در مورد آن صحبت کردیم از دیگر مشاغلی که می توان در روزهای قرنطینه آن را با قدرت ادامه داد آموزش است. آموزش آنلاین دروس یا مهارت های مختلف می تواند کسب و کار بسیار پر درامدی در این روز ها باشد بنابراین اگر قصد آموزش مهارتی را دارید می توانید با استفاده از اپلیکیشن های موجود یا سایت هایی که در زمینه آموزش فعالیت می کنند کمک بگیرید.

کرونا و کسب و کار های فعال

در این میان بعضی اپلیکیشن های ارایه دهنده فیلم و سریال های روز رشد چشمگیری در مخاطبان خود داشته اند زیرا یکی از بهترین راه ها برای پر کردن اوقات مردم در خانه تماشای فیلم های سینمایی و سریال های مختلف است . همچنین برنامه های ارایه دهنده اینترنت برای ایرانسل ، همراه اول یا رایتل نیز رشد چشمگیری در مخاطبان و درآمد خود داشته اند.  

در آخر ..

در آخر باید به این نکته توجه کرد که شیوع ویروس کرونا به شدت سریع صورت می پذیرد بنابراین تعطیلی برخی ازین مشاغل به سود مردم خواهد بود . طبق بررسی هایی که انجام شد شما با حظور در خانه هم می توانید برخی از مشاغل خود را ادامه دهید یا کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنید و این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنید تا در آمد خوبی داشته باشید.

مطالب مرتبط

همان طور که می دانید هر کسب و کار و تجارتی برای موفقیت و دیده شدن نیاز به معرفی از طریق تبلیغات دارد. امروزه با همگانی شدن اینترنت، مناسب ترین شیوه تبلیغات و معرفی خدمات […]

در گذشته کسب و کارها برای معرفی تجارت و حرفه شان به دیگران از روش های معمولی مانند چاپ کارت ویزیت و بروشور و … استفاده می کردند تا نام، زمینه فعالیت، تلفن و ادرس […]

امروزه برای خرید بلیط دیگر نیازی به روش های قدیمی نمی باشد و خیلی راحت می توان در بستر اینترنت این کار را انجام داد. طراحی وب سایت، برای فروش بلیط کنسرت های مختلف، یک […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036