لطفا امتیاز دهید

در دنیای اینترنتی امروزی هر سازمان و نهاد برای شناخته تر شدن و بهره وری بالا اقدام به طراحی وب سایت می کند.در صنعت گردشگری هم سازمان های خصوصی و دولتی از سایت های اینترنتی برای تبلیغ و معرفی کار خود استفاده می کنند.  طراحی سایت آژانس گردشگری دارای ویژگی های منحصر بفرد است که مربوط به دادن خدمات بهتر برای کاربران خود میباشد. در این مقاله سعی شده تا به بررسی و بحث درباره برخی از ویژگی های کلی که یک سایت تور باید داشته باشد پرداخته شود.

بهترین سایت های گردشگری در دنیا دارای چه ویژگی های هستند؟

  1. در طراحی سایت آژانس گردشگری و یا حتی در شاخه فعالیتهای اقتصادی دیگر اولین موردی بیشتر مورد توجه صنعتگران است اینکه وب سایت  از لحاظ زیبایی منحصربفرد باشد. و طراحی آن به نحوی باشد که با زمینه فعالیتی آنها تطابق داشته باشد و بتواند نیازهای کاری آن ها به طور مثال در زمینه تور پرداخت های آنلاین و دسترسی راحت کاربر به بخش های مختلف را به راحتی برطرف کند.
  2. دارای شعار منحصربفرد : بیشتر سایت های گردشگری معروف دنیا دارای شعاری هستند که یک شعار کاربردی است این شعار می تواند کاربر را به سمت استفاده یا عدم استفاده از سایت موردنظر سوق دهد. البته این شعار نباید صرفا یکجمله تزیینی باشد بلکه باید در راستای عملکرد واقعی و در راستای اهداف سایت باشد.
  3. امروزه سایت های معتبر جهانی به دنبال جلب اعتماد کاربران خود هستند. در بیشتر این سایت ها مکانی برای درج نظرات و انتقادات مسافران وجود دارد . اغلب گردشگران قبل از سفر به دنبال منبع اطلاعاتی هستند که اطلاعات جزئی تری درباره شهرهای توریستی نحوه تردد در شهر و نوع خدمات هتل ها را با صراحت بیان کند. به همین خاطر سایت های معتبر جهانی ویژگی درج نظرات مسافران درباره تورهای ارائه شده توسط این سایت را درنظر گرفته تا بهترین مرجع اطلاعاتی برای تورها باشد. نکته ای که درباره این سایت ها حائز اهمیت است اعتماد گردشگران به نظریات نوشته شده توسط گردشگران است که قبلا به شهر موردنظر مسافرت کرده اند. این اعتماد منجر به پربازدیدتر بودن این دست از سایت های گردشگری می شود.
  4. در برخی از سایت های شاخص تور ویژگی جالبی برای کاربران خود درنظر گرفته اند در این سایت ها امکان برنامه ریزی برای سفرهای گروهی وجود دارد این نوع از سایت ها بستری را فراهم می کند تا مسافران همسفرانی پیدا کنند وبه نوعی تبادل تجربیات خود را از سفرهای گوناگون به همدیگر داشته باشند لذت آشنایی با دیگران امکانی است این نوع از سایت ها برای  کاربران خود فراهم می کنند.
  5. اطلاع رسانی دقیق  و جامع از جاذبه های گردشگری دنیا از ویژگی های است که در بسیاری از وب سایت های مطرح دنیا گنجانده شده است
  6. گردشگران در بیشتر شهرها از تاکسی ها برای گردش و دیدن جاذبه های توریستی استفاده می کنند در بسیاری از شهرها قیمت تاکسی گران است برخی از وب سایت ها به این موضوع توجه ویزه داشته اند و در سایت خود امکانی را فراهم می کند تا مسافران بتوانند یک تاکسی را به صورت اشتراکی کرایه کنند با مراجعه به سایت زمان و انتخاب همسفر را انجام می دهند و درساعت موردنظر در فرودگاه جمع
    صرفه جویی در وقت

    صرفه جویی در وقت

    می شوند و به مکان و جاذبه دیدنی خود میروند به این ترتیب در زمان و هزینه صرفه جویی میکنند.

  7. هزینه های سفر مهمترین مشکلی است که بسیاری از مردم دنیا را از سفر منصرف می کند وب سایت ها ی در دنیا وجود دارند که پیشنهاداتی درباره هتل های ارزان ،خانه های روستایی ، خانه های درختی و اتومبیل های کهنه و قایق های کوچک را به کاربران خود می دهد.
  8. تغذیه و نوع غذاهای در یک تور از موارد قابل توجه برای توریست ها است این نیاز نیز توسط برخی از وبسایت های مطرح گردشگری برطرف شده است در این سایت به معرفی غذاهای شرکتهای هواپیمای مختلف و اوناع غذا های که در هواپیما صرف می شود پرداخته شده است حتی در برخی از وبسایت ها بهترین صندلی هواپیما و جای پارک ارزان در فرودگاه ها جای خواب و استراحت در فرودگاه ها هم اطلاع رسانی شده است.
  9. در بین سایت های گردشگری وب سایت های وجود دارند که به سفرهای لوکس می پردازند برخی از گردشگران درخواست پرواز های اختصاصی دارند که در این نوع از سایت ها می توانند به درخواست خود برسند.
  10. وبسایت های شاخصی در دنیا وجود دارند که دارای یک سیستم آنلاین برای رزرو هتل ، هواپیما ، کشتی و از این موارد فعال هستند

علاوه بر ساختار استاندارد و طراحی اصولی امر مهمی که در طراحی سایت آژانس گردشگری می توان ذکر کرد این است که اکثر سایت های موفق در دنیا در یک زمینه بصورت تخصصی کار می کند و یک هدف و نیاز را بصورت کامل و جامع دنبال می کنند و این امر باعث موفقیت این دست از وبسایت ها است. و بر اساس این نیاز قسمت های مختلف که باید در قالب وب سایت در نظر گرفته شود شناخته می شود و یک طراحی اصولی و استاندارد درباره وبسایت انجام می شود. لیست امکانات پیشنهادی گروه طراحی وب افرا برای سایت های گردشگری در این لینک مطالعه کنید.

نکات مطرح در طراحی سایت آژانس گردشگری

در مرحله اول باید میزان فعالیت سایت تور مشخص شود تا طراح بتواند دید کلی درباره تعداد منوها و قابلیتهای متناسب با فعالیت آژانس را در سایت قرار دهد.همانطور که در مطالب بالا نیز ذکر شد آژانس های مسافرتی می توانند در زمینه های مختلفی فعالیت داشته باشند بنا به نوع این فعالیت ها طراحی سایت متفاوت خواهد بود.

طراحی سایت بصورت ریسپانسیو قابلیت نمایش سایت شما را در موبایلها و تبلتها بالا می برد اکثر کاربران اینترنتی با وسایلی مانند موبایل و تبلت به وبگردی می پردازند نمایش درست سایت شما در سایزهای متفاوت از موبایل گرفته تا لپ تاپ ها این امکان را به کاربر می دهد تا بدون استفاده از بزرگنمایی و اسکرول به راحتی از امکانات سایت شما استفاده کنند.

طراحی اپلیکیشن اندروید برای وب سایت ها نیازی است که امروزه با افزایش استفاده مردم از موبایل ها بیشتر احساس می شود سیستم عامل اندروید بیشترین آمار استفاده در میان کاربران تلفن همراه را دارد. شما با استفاده از اپلیکیشن اندرویدی در  طراحی سایت آژانس گردشگری آخرین اخبار از خدمات و محصولات را به سریعترین شکل ممکن به اطلاع مشتری و کاربران خود می رسانید.

مطالب مرتبط

معرفی امکانات سایت فروشگاهی طراحی وبسایت فروشگاهی فواید بسیار زیادی دارد. از افزایش مشتریان بالقوه گرفته تا دیده شدن بیشتر محصولات، فروش بالاتر و برندسازی برای فروشگاه. اما لازمه‌ی همه‌ی این‌ها این است که این […]

آیا وب سایت های شما با “لورم ایپسوم لورم ایپسوم” پر شده ­اند؟ اگر با لورم ایپسوم (متن پیش ساخته) پر شده باشند شما را سرزنش نمی­ کنم. لورم ایپسوم یک کار آسان برای پر […]

تغییرات در جهان طراحی وب سایت همیشگی است، و اغلب مدبران و طراحان به سختی می­ توانند هر روند و تغییر جدیدی را پیگیری کنند. با این حال مراقبت نکردن از این روند برای طراحان […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. ارشیا گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله ی خوبتون
    خواستم هزینه ی طراحی اژانس کردگشگری رو حدودی بدونم
    میشه کمک کنید؟

    1. سلام
      بستگی به امکاناتی که میخواین قیمت متغییره

    2. سلام
      بستگی به امکانات مدنظر قیمت ها مافاوته

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036